Fete de cartier

pagina fetelor de cartier care stiu ce vor

Wednesday

24

February 2016

165

COMMENTS

Dieta vegana

Written by , Posted in blog

Dieta vegana este ideala pentru cele care doresc sa-si schimbe stilul de viata, optand pentru o stare de sanatate mai buna si o silueta armonioasa. Spre deosebire de dieta raw-vegan, dieta vegana prezinta avantajul ca alimentele pot fi preparate termic.

Ce inseamna sa tii o dieta vegana? Sa excluzi complet din alimentatie orice produs de origine animala: oua, lactate, carne, peste. Alimentatia vegana este compusa numai din produse de origine vegetala, seminte, alune, nuci, soia. Ca si beneficii, aceasta dieta aduce imbunatatirea sanatatii, scaderea tensiunii arteriale, scaderea colesterolului, aport crescut de vitamine, imbunatatirea rezistentei organismului. Ca si dezavantaje este important sa stii inainte de a incepe aceasta dieta ca vei avea nevoie de un supliment zilnic de vitamina B12, deoarece aceasta se gaseste numai in produse de origine animala. Si poate un supliment cu fier… Cu aceasta dieta vei slabi pana la 5 kg pe luna.

Iata ce poti sa mananci daca urmezi o dieta vegana:

Mic dejun:

  • lapte de soia cu cereale;
  • tofu cu masline si rosii;
  • crenvusti vegetali cu ketchup si mustar;
  • paine cu margarina si dulceata;
  • avocado, unt de arahide.

Gustare:

  • un baton din cereale;
  • un fruct;
  • un iaurt vegetal.

Pranz:

  • supe sau ciorbe din legume si ciuperci;
  • snitele de soia + legume;
  • tocanita de ciuperci;
  • salate de legume cu soia sau tofu;
  • orez cu legume;
  • varza calita.

Gustare:

  • salata de fructe;
  • fulgi de ovaz;
  • nuci, alune, migdale, caju (la alegere, nu in acelasi timp!).

Cina:

  • tarta din morcovi;
  • mancare de praz cu masline;
  • soia la gratar cu salata verde;
  • salata de cruditati;
  • orez/paste (fara ou) cu lapte de soia;
  • linte sau fasole.

Dieta vegana iti ofera un meniu diversificat. Poti alege dintre variantele de mai sus, ori poti sa iti creezi propriile retete. Ai grija insa ca trecerea de la regimul alimentar obisnuit la cel vegan sa fie treptata. La fel si invers!

Sursa foto: Pixabay.com

165 Comments

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close